Szovjet szállítójárművek
GAZ-67B
A GAZ-67B olyan terepjáró gépjárműnek készült, amely mind személy, mind pedig könnyű felszerelés szállítására alkalmas. A típus gyártását - amelyre óriási befolyást gyakorolt a Szovjetuniónak a Lend-Lease szerződés keretén belül szép számban szállítoti amerikai Bantan Jeep - 1943-ban kezdték el, és egyike volt az első szovjet gépjárműveknek, amelyekhez egy külföldi mintát lemásolva, mintegy visszafelé gondolkodva terveztek gyártó berendezéseket. A GAZ-67B teljesítménye nem volt olyan jó, mint amerikai "elődjéé", különösen a gyorsulása hagyott sok kívánnivalót maga után. Ennek ellenére, nagyon egyszerű, mondhatni primitív szerkezete semmit sem vont le a jármű erejéből, ami terepen igen jó mozgékonyságot eredményezett. A GAZ-67B még Koreában és Vietnamban bevetésre került, továbbá a szovjet légideszant-hadosztályok gépjárműparkjának gerincét is ez a típus adta. Gyártását 1953-ban szüntették meg.
TECHNIKAI ADATOK
Hossz: 3,34 m
Szélesség: 1,68 m
Magasság: 1,70 m
Súly: 1220 kg
Legénység: 1 fő
Fegyverzet: az alapváltozatnál nincs
Motor: 54 LE-es GAZ-A 3,28 literes négyhengeres benzinmotor
Sebesség: 75 km/h (úton)
Hatótáv: 750 km
Páncélzat: nincs